Blog

Pusti, pusti modu

Napisala Pat Dobbs

 


Zar ne bi bilo super kada bi se proizvođači slušnih aparata udružili sa dizajnerima kao što su Gucci i Prada kako bi napravili prelepe slušne aparate, poput dizajnerskih okvira za naočari?

Proizvođači ovih dana reklamiraju da su njihovi slušni aparati mali i neupadljivi.

Zašto mali i neupadljivi? Šta je problem da drugi ljudi vide naše slušne aparate? Kao ljudi sa oštećenjem sluha, da li prihvatamo predrasude njihovog korišćenja – da izgledamo staro, zbog toga, ne baš inteligentno ili vanzemaljski, ako ljudi vide naše aparate? I tako proizvođači slušnih aparata isporučuju male, nevidljive slušne aparate za nas da ih koristimo.
Ali čekajte! Znamo da ti stereotipi nisu tačni. Naravno, mnogi od nas imaju više od 60 godina, ali je npr. 60% od 48 miliona Amerikanaca sa oštećenjem sluha još uvek u radnoj snazi, prema izveštaju MarkeTrak iz 2010, a slično je i širom sveta. Dakle, većina nas nije „stara“.

A to da izgledamo ne baš inteligentno, kao Marsovci - to jednostavno nije tačno. Samo nismo razumeli ono što je rečeno.

Nije lako napustiti ove negativne stereotipe. Verovao sam im godinama. Umesto da kažem ljudima da ih ne čujem, blefirao sam i pretvarao se da jesam. Takođe sam nosio kosu tako da su moji slušni aparati bili pokriveni. Konačno sam shvatio da je moj gubitak sluha upravo to - gubitak sluha i da nema nikakve veze sa mojom inteligencijom. Sada želim da ljudi primete moje aparate, tako da ako propustim nešto što je rečeno, lako mogu da objasnim zašto i da ih naučim kako da razgovaraju sa mnom kako bih ih bolje razumeo.

Zahtev da aparati budu mali i diskretni više ne bi trebalo da bude najbitniji. Sve o čemu treba da brinemo je da nam slušni aparati pomažu da bolje čujemo i razumemo i da su pristupačni. Nadamo se da će dizajneri videti potencijalno tržište u partnerstvu sa proizvođačima slušnih aparata i napraviti lepe i uzbudljive dizajne za naše slušne aparate.

Shvatam da već postoje razne boje i dizajn koji su zanimljivi. Ali, možete li zamisliti oglas u nedeljnim novinama koji prikazuje Gucci dizajn za slušne aparate? Možete li da zamislite da pokažete svoje slušne aparate ne samo zato što želite da ljudi znaju da imate gubitak sluha, već i zato što su tako moderni i zanimljivi?

Nemoguće, kažete?

Ali čekajte! Ako ste nosili naočari pre 50 godina, možda su vas zvali „ćoravko“ i ljudi su pretpostavljali da ste čudni. Moja najstarija sestra je u detinjstvu nosila naočari, ali nema slika na kojima ih je nosila jer bi ih mama skinula. Očigledno joj je bilo neprijatno što njena ćerka nosi naočari. Danas se to potpuno promenilo. Okviri su sada postali modni detalj.

Sasvim je moguće da slušni aparati takođe postanu modni detalj.

Najvažnija stvar je, međutim, da se oslobodimo osećaja da smo nekako manje vredni zbog gubitka sluha. Kada se to desi, sve dobre stvari će doći na svoje mesto.

Znam da zvuči nemoguće, ali citiram Nelsona Mandelu: Uvek izgleda nemoguće dok se ne desi.

Naši korisnici
i partneri

Copyright 2022 Alfa d.o.o. | All Rights Reserved | Developed by studiopetrov.com
Copyright 2022 Alfa d.o.o. | All Rights Reserved | Developed by studiopetrov.com