Ako ste se pronašli u naslovu onda Vam je sigurno poznato da se stalno otvaraju novi restorani svuda po Srbiji, a posebno u Beogradu. Ali kako izabrati pravo mesto ako imate oštećenje sluha.
Koliko ljudi ima problem sa sluhom?
Oko 100.000 ljudi u Srbiji ima oštećenje sluha, a oko 30.000 je gluvih
Sve počev od upale uva pa do dugotrajne izloženosti preglasnoj muzici, buci u saobraćaju ili na radnom mestu može dovesti do oštećenja sluha
Ono što ljudi slabo znaju da se određena oštećenja sluha mogu sprečiti, ali se ne mogi izlečiti
Zato je važno redovno kontrolisati sluh i ako je potrebno pozabaviti se lečenjem
Često oštećenje sluha sprečava ljude da uživaju u životu izbegavajući društvo, izlaske, restorane itd.
Šta ljudi koji imaju oštećen sluh, a opet žele da izađu u neki nov bučan restoran, mogu da urade?
Pročitaju ocene na internetu
Sve je više novih restorana koji se rangiraju i po nivou buke, kao jedan od kriterijuma
ocena ,,preporuka za tih razgovor,,
Tražite restoran čiji je enterijer dizajniran da apsorbuje zvuke
Kada tražite restoran, obavezno pogledajte, osim menia, i slike
Obavezno tražite one koji imaju tepihe, zavese, isprekidane zidove umesto zidova u prozorima. Sve ovo prigušuje zvuke
Odaberite pravo mesto
Kada se opredelite za restoran i pravite rezervaciju obavezno tražite sto u uglu ili uz zid
Zidovi sprečavaju da neželjena buka dođe do Vas ili je delimično prigušuju
Separe je takođe dobro rešenje ako stolice imaju visoke naslone
Ako večerate u društvu obavezno dođite prvi kako biste izabrali najbolje mesto prema svojim potrebama kada je sluh u pitanju
I tehnologija može da pomogne
Današnji slušni aparati su toliko usavršeni da nude fenomenalna rešenja za ove probleme.
Zapravo, brojni slušni aparati novije generacije imaju opcije za usmeravanje Vaše pažnje pri slušanju i eliminisanje okolne buke
Šta restorani mogu da preduzmu da olakšaju onima sa oštećenim sluhom?
Važno je da postanu svesni da je velika verovatnoća da dosta njihovih gostiju ima oštećen sluh
Mogu odštampati spisak specijaliteta dana da ne bi bilo zabuna
Restorani vole da imaju stalne goste i osoblje se može potruditi da ih zapamti i prilagodi svoje ponašanje njihovim potrebama kada se uzima porudžbina i sl.